неділю, 11 березня 2018 р.

Соціалізм. Освітня політика

УССД приростає. Ні, не Українська Самостійна Соборна Держава, а кластер "Українські соціалісти і соціал-демократи". В нас додались два форуми, присвячені освітній політиці: вища школа і середня. Відтепер їх можна побачити у переліку груп кластеру УССД.

Ми про це вже встигли поговорити в аспекті модераторському (і ще в форумі), але то рівень ІТшний, відтак можна сказати: дотичний форми чи інформаційної технології, оболонки, а от за змістом... Зміст у цього питання, як видається, саме партійний. Ну або освітньо-партійний.

1. Навіщо?


Згадані групи з'явились в результаті роботи цього форуму: Освітня політика. Розвиток. В якийсь момент стало зрозуміло, що для того, аби говорити про освітню політику предметно, результативно, треба розділити виші і середню школу. Розділили. Але справа знов не пішла. Докладніше там в форумі можна почитати про консервацію, втім, це справи вже минулі, а ми спробуємо рухатись далі.

Я тепер думаю, що сама по собі ідея одержати результат (концепцію, стратегію, принципи - документ з будь-якою назвою і структурою, але документ) поза партійним механізмом чи без партійної підтримки приречена. Бо це робота у повітря, так би мовити: вправи задля того, щоб зігрітись. Дійсно, адже освітня політика не може не бути частиною загальної політики з розвитку суспільства і держави, викладеної у програми партії. Вона і зреалізована може бути в повному обсязі тільки через законодавство (Парламент, Уряд, місцеві органи влади). І це не обов'язково прийняття нових законів. Може бути й коригування законодавчих актів, які вже були напрацьована раніше (див.) То виходить, що як ми з самого початку не встановили певні партійні перспективи для цієї роботи, то вона і не викликала у експертів жодного ентузіазму. Навіщо писати чи обговорювати те, що не дійде до реалізації?

2. Хто?


Отже, спробуємо уявити собі цю згадану партійну перспективу, залучення до роботи або використання партійного механізму, партійної організації. Найперше, маємо визначитись з потенційними учасниками процесу.

Тут відразу виразно проглядають:

А. Лідер національного рівня в керівництві партії (умовно міністр освіти тіньового уряду). Так, я теж подумав про Станіслава Ніколаєнко.

Б. Науковий керівник (див.). Ви таких людей знаєте?

В. Активісти, відповідальні за роботу в освіті у складі місцевих чи регіональних партійних органів, депутати місцевих та регіональних рад. Хто у вашому місті займається освітою?

Г. Фахівці-педагоги, що або працюють в освіті, або її вивчають і досліджують - це з одного боку, а з іншого, в політичній площині, є або членами, або симпатиками саме цієї політичної сили. Ви про себе подумали?

Отже, щось вимальовується? Але чи мають бути учасники цієї роботи, передовсім педагоги-практики, науковці, та і науковий керівник проекту, членами якоїсь конкретної одної, а надто соціалістичної партії? Зовсім ні, ба більше: проект є не тільки виразно міжпартійним, але і універсальним за ідеологічною ознакою. Всі ж партії хочуть дбати про освіту, то кожна з них може скористатись напрацюваннями соціалістів, як вони будуть. А от керівник проекту і  місцеві, регіональні активісти, депутати - це вже питання саме партійної організації, конкретної партії або певного блоку.

А з якого ж кінця заходити: від партії, наукового керівника чи від учасників на місцях? Може  спробувати піти відразу всіма можливими стежками - чому ні?


3. Що?


Отже, бажаний результат окреслено, визначені потенційні учасники, але що треба було б зробити найближчим часом, аби помаленьку рушити в тому напрямку? Ну от може так:

А. Навчатись (див.) - мабуть це в першу чергу стосується груп учасників В і Г. Цілком логічно припустити, що їм не завадить одержати в частині державного управління відповідну підготовку. Чи вистачить такого дистанційного курсу, а чи знадобиться щось додаткове, то ми зараз не знаємо, але дізнаємось, як в нас з'являться випускники. А може і не з'являться, бо навчатись дистанційно педагоги не хочуть. А соціалісти? Побачимо.

Б. Формувати документи рівня І - ескізні пропозиції кінцевого документу або його розділів. Це робота для учасників груп А і Б, може також почасти і В.

В. Формувати документи рівня ІІ - зауваження до документів рівня І (див.) А це веж більше пасує для груп В і Г.

Дещо, можливо, зарозуміло (або незрозуміло), втім, сподіваюсь, цілком прийнятно для того, щоб почати обговорення. Обговорення в процесі навчання, чому ні. Перший напрямок буде пов'язаний з вчителями (тут вже є результат), а другий - з соціалістами.


Немає коментарів:

Дописати коментар