середа, 26 вересня 2018 р.

Соціалізм і телебачення. Пропозиція

Мабуть всі згодні: соціалісти не надто вподобані на різних наших телеканалах. Втім, маємо себе спитати: а які саме соціалісти? Соціалістів багато, єднатись вони не хочуть, то як хтось би і хотів їх запросити на розмову, як усіх зібрати? А вони, часом, почнуть лаятись та битись - ні, сумнівний контингент.

А таки треба було б їх до публічної спільної розмови підштовхнути - користь для суспільства була б велика. Ну і того пересічного соціаліста трохи підбадьорити, може він сидить, дивиться телевізор і навіть не знає, що є соціаліст.

Але це про інтерес до телебачення з боку соціалізму, а у зворотньому напрямку? Тут маємо розділити глядача, журналіста і власника. І про це подумати, але спочатку розібратись.


Що треба переглянути


Так, тема цікава і є досить багато дотичних матеріалів, що з ними варто до початку розмови познайомитись. Стосовно нових підходів в роботі телебачення, зокрема їх виходу в соціальні мережі. От наприклад

Але як казати про телебачення, треба мати на увазі ось що. Щоб розуміти телевізійників, розмовляти з ними, наскільки це можливо, одною мовою, і стояти на ґрунті реальних фактів, що стосуються нашого телебачення.

Що треба зазначити


Телебачення не працює на результативний суспільний діалог в соцмережах. Нема уваги до форумів, вони занедбані, бо знаходяться поза зоною уваги редакцій. Соцмережі розглядаються тільки в комерційній площині як середовище поширення реклами, але не в громадянській.

Причина зрозуміла, для того, щоб "приділяти увагу" форумам, треба платити модераторам. Чи то будуть журналісти каналу, а може якісь окремі фахівці, значення не має. Це неприйнятно для редакції з економічних причин. А як використати для цього волонтерів? Громадські організації.

Але навіщо це каналу?

Перший момент: відповідальність перед суспільством, вона ж є у редакції? Має бути, тоді треба до соцмереж доходити, доносити свою інформацію до людей і цим каналом також. Ну і журналістам одержувати реальний зворотній зв'язок.

Другий: конкуренція. Канал, підтриманий в соцмережах достатньо міцно, буде одержувати підвищену популярність в обмеженій, але дуже важливій для розвитку країни аудиторії: серед громадського активу або відповідального виборця. Не секрет, що зараз ця категорія глядача просто ігнорує телебачення як таке, що не має довіри. А може це має відношення до того, що ми поставили на перше місце? Нехай так.

Що можна запропонувати


Виглядає так, що можна телеканалу або запровадити власну мережу форумів, або скористатись послугами такої, що вже існує. Перше залишимо для роздумів менеджменту телеканалів, друге можна уявити, наприклад, так:


Договір про спільний проект "Соціалізм"
каналу телебачення Х та кластеру Українські соціалісти та соціал-демократи (УССД)

Сторони домовились про наступне:

Канал Х доручає УССД організацію обговорення передач проекту в мережі Фейсбук.

УССД модерую дискусію з обговорення передач проекту.

Відповідальні виконавці:

Від Каналу ______________ Від УССД Петриченко В.В.

Зауважимо, що УССД не є юридичною особою, тому договір з точки зору саме юридичної є фікцією. Але не з точки зору напрацювання нового досвіду організації роботи каналу в соцмережах. Бо як за цією схемою спочатку навчитись працювати, а потім вже укласти дійсні договори з соціалістичними партіями або і будь-якими суспільними організаціями, що цікавляться соціалізмом, то... До речі, як замість Канал Х вжити Журналіст Х, то нічого ж не змінюється, в тому сенсі, що схема залишається робочою. Як видається.

Наведений текст не треба сприймати надто суворо. Він є тільки пропозицією, призначеною для запуску дискусії. Пропоновану схему треба розглядати, аналізувати, критикувати.  А як є бажання, то розвивати. Чи пропонувати в принципі щось інше. І все це в діалозі з телевізійниками і за допомоги, звісно, суспільних організації або ЗМІ, що питанням цікавляться. Вони можуть бути в цьому проекті певними гарантами чи умовною наглядовою або експертною радою. Не зайве для пошуку оптимальних рішень.

Протокол


Перелік каналів, яким зроблено пропозицію, буде великий, бо вірогідність позитивного відгуку - це добре зрозуміло - мала. Хотілось би помилитись, звісно.

А чого тоді братись, як нема віри в успіх? Віра в успіх є, але скільки років для цього знадобиться чи  що має десь в лісі... суттєво змінитись, оце невідомо. Втім, як не крокувати, не робити сьогодні якихось спроб, то не буде руху взагалі.

Великих (чи старих) каналів, що цікавляться більше галасом і шоу, ніж спокійним діалогом, в переліку. нема. Натомість взяті в роботу каналі "нові" чи "прогресивні", як можна вжити таке слово. Не зайвим буде пересвідчитись в їх задекларованих новітніх підходах в роботі, ставленні до свого глядача. 

А про те, як все відбувалось, можна переглянути тут.


Немає коментарів:

Дописати коментар