середа, 5 жовтня 2016 р.

Партійний сайт


Ми продовжуємо розмову про результати виборів, втім, в дуже вузькому секторі чи під дуже специфічним кутом зору. А саме в міркуваннях про те, як міфи, що тримаються в уявленні виборців стосовно того, що таке партія, могли б прислужитись тим з них, що хотіли б до наступних виборів суттєво підвищити свою популярність. Про міфи тут:http://politiko.ua/blogpost119100 , а ми вже тепер візьмемось за сайти. Спробуємо знайти резерви для підвищення ефективності партійних сайтів у справі поширення електорального впливу даної партії. Кажучи просто: підвищенні довіри до неї, яке, звісно, відіб'ється потім у підвищенні рейтингу. Власне, підвищення довіри замість роздачі гречки - тут можна казати й про революційність пропонованого підходу. Але повернімося до сайтів, шуткувати нема часу.


1      Що таке партійний сайт
У вузькому сенсі це центральний або офіційний сайт партії, а також будь-який інший, що його запровадили й підтримують у актуальному стані територіальні партійні організації, її керівні органи, а може й окремі члени партії за дорученням тих організацій чи органів їх управління. Це формально й зрозуміло. А от у філософському чи етичному, інформаційному, журналістському, соціологічному, психологічному, в тому числі соціальнопсихологічному та політпсихологічному аспектах... Уф, нехай вчені розбирають, а ми зайдемо з іншого боку.
2      Якими є партійні сайти в Україні
Для початку ми маємо зазначити, що шановні автори ще не підготували для практичного використання жодної книжки про те, що таке партійний сайт. Ні, про сайти як такі - новини, спілкування з відвідувачем, використання фото й відео - написано море книжок, але ж це зовсім не те, що є саме партійним сайтом. Втім, відсутність методичної літератури не завадила українським фахівцям ті сайти створити, ось наприклад (за абеткою):
І тепер ми можемо оцінити, наскільки описані раніше міфи можуть бути використані для розвитку оцих конкретних сайтів. Виглядати результати такої оцінки можуть ось так:


Ідеологія
Колегіальність
Демократичність
Моральність
Демальянс
?
?
?
?
Сила людей
?
?
?
?
Центр
?
?
?
?
І тепер автор, мабуть, мав би виставити тим сайтам свої оцінки? Так, аби він був такий впевнений в тому, що оцінки одного експерту (поза межами відповідно організованої групи) можуть бути доцільними. Але кожен читач чи група активістів певної партії, що тут згадані, можуть цю процедуру провести самостійно. Читач для себе, як йому цікаво, а активісти – в інтересах партії. Навіщо? Щоб побачити себе на фоні інших - дуже корисно, ми ж хочемо збільшити вплив, то за рахунок кого?
Втім, уникнувши оцінок конкретних сайтів, автор все ж не залишить свою думку стосовно їх рівня невідомою. Але це буде зроблено не адресно, стосовно кожного з сайтів, а узагальнено, щодо українських партійних сайтів взагалі (також і інших, тих, що прямо тут не згадані, але попадались автору на очі). А читач зможе або погодитись, або заперечити. Втім, не будемо забувати, що наша мета: визначити напрямки розвитку, вдосконалення партійних сайтів, а не обрати переможця конкурсу Партсайт-2014. Тому починаємо переглядати сайти по черзі і намагаємось зрозуміти, чи є в них резерви для того, щоб за допомоги використання уявлень виборця про ідеальну партію, збільшити його довіру до себе. Ми не будемо ставити бали або, тим більше, оцінювати можливий ефект цієї роботи в відсотках виборців, що сприймуть його позитивно. Ми просто там, де це буде можливо, звернемо увагу на те, що партія демонструє на цьому напрямку розуміння його важливості або ігнорує його.
3      Ідеологія
3.1         Шляхи використання міфу
(Докладніше у наведеному вище посиланні)
3.1.1        Визначити у якості свого ідеологічного базису документи світового рівня авторитетності й визнання.
3.1.2        Стати членом відповідної міжнародної організації, яка даною ідеологією опікується.
3.2         Наявні можливості
Великі. Найближче до цього Демальянс, бо декларує приналежність до християнсько-демократичної ідеології у статуті. Сила людей збиралась позначити в своїх документах ліберальність, та руки не дійшли з тією виборчою кампанією. А Центру тут треба буде добряче попрацювати, звісно, як він не розчиниться в Опозиційному блоці.
Наявність розділу Блоги передбачає, що питання ідеології могли б бути там висвітлені. Нарівні, звісно, і з іншими важливими для партії темами. Такими як корупція або енергозбереження чи реформа системи охорони здоров'я. Просто, як ми вже визнали, що ідеологія важлива для завоювання довіри виборця, то маємо це довести відвідувачу – в невимушений, як вже підкреслювалось, спосіб. Тобто, пара-трійка текстів за підписом членів проводу саме з ідеологічних питань мала б бути представлена на сайті. Не обов'язково розміщена тут, це інше питання, розмістити можна й в звичайній газеті або на сайті відповідного профілю. В такому випадку більше людей познайомиться з партією і її позицією з того чи іншого питання. Але посилання на таку статтю обов'язково має бути наведено на сайті, щоб була цілісна картина стану питання роботи парії у галузі ідеології.
4      Колегіальність керівництва
4.1         Шляхи використання міфу
4.1.1        Надання вичерпної інформації про роботу керівних органів.
4.1.2        Надання персоналізованої інформації про членів керівних органів, їх кваліфікацію, роботу в партії, практичні здобутки у громадській роботі.
4.2          Наявні можливості
Суттєві. Демальянс и Сила людей виглядають по цьому напрямку, звісно, набагато переконливіше. Хоча йдеться лише про органи, персоналізована інформація відсутня. Велике враження на відвідувача, як стверджує теорія, справляє наявність облич активістів – це дуже суттєва риса у справі завоювання довіри будь-якої людини. Раніше сайт Сили людей, як я не помиляюсь, таку галерею містив. Зараз це є у Центру і кожний може пересвідчитись, що це дійсно справляє враження. Але, зрозуміло, цілком природно ставить питання про надання інформації про місце того чи іншого активіста в команді, закріплені за ним питання, його статті або виступи з тих чи інших питань. Адже це не кіноактори, це працівники, що хочуть бути найнятими виборцем для здійснення державного чи місцевого управління, тож інформація про їхню роботу не менш важлива за портрети.
Вище ми сказали про те, що ідеологія має бути представлена на сайті відповідними текстами. А хто їх має писати? Може, треба найняти професійних журналістів чи знаних фахівців з суспільствознавства? Найняти можна (моральний бік справи не чіпаємо, подивимось на це як на роботу), але анонс або представлення матеріалу мають зробити саме партійні керівники, ті саме, що відповідають за ідеологію як таку або розглядають питання галузеві, але з ідеологічної точки зору.
Що це означає? Що окрім світлини і назви його посади відвідувачу цікаво знати, про що думає той або інший активіст, як він собі уявляє вирішення тих або інших питань. Важливо розуміти, що люди вже привчені Facebook до безпосередніх і живих контактів, діалогів тут і зараз стосовно сьогоднішніх питань, тому і члени проводу партії мають постати тут як реальні фахівці, громадські діячі, готові до діалогу.
5      Демократичність
5.1         Шляхи використання міфу
5.1.1        Надання вичерпної інформації про внутріпартійне життя організацій, його форми й зміст.
5.1.2        Надання персоналізованої інформації про конкретних рядових членів партії, їх участь у житті їх первинних організацій.
5.2         Наявні можливості
Суттєві. І тут Демальянс та Сила людей демонструють певний рівень уваги до питання. Хоча, можливо, і недостатній. Ми ж домовились, що йдеться про те, чи в майбутньому можна одержати тут приріст довіри до партії? Видається, що можна, як подавати цю інформацію більш регулярно, розгорнуто, тематично структуровано. Звісно, партійний сайт – не глянцевий журнал, але ж люди звикли до певного рівня подання інформації, що якось можна вважати мережевим стандартом. Ігнорувати його не можна.
На першому місті тут склад місцевих, територіальних організацій. Бо реально кожного відвідувача будуть цікавити його земляки. На сайті Сили людей, як не помиляюсь знов, такий перелік первинних організацій був. Тепер нема, а в Демальянсу є, що робить цю партію реальною в очах відвідувача. І, звісно, дає змогу тут же познайомитись з життям партійної організації свого регіону, познайомитись з його реальними справами (розділ Новини), а потім і перейти до Facebook аккаунтів цієї організації. Можна сказати, що це класичне або взірцеве рішення, правда? Спочатку привернути увагу, потім зацікавити, а вже потім і підключити до інформаційного каналу відповідної організації.
Центр має тут резерви величезні, бо жодним чином не задіяв цей напрямок.
6      Моральність
6.1         Шляхи використання міфу
Ще раз підкреслимо, що питання моральності є без сумніву безмежним, і ні в якому разі не можна сприймати цей розділ як вичерпний. Це просто приклад того, що найскладніші питання можна розглядати в робочому режимі, по окремих складових, вирішуючи те, що можна, сьогодні і створюючи таким чином якісь можливості для завтрашнього поступу.
6.1.1        Надання вичерпної інформації про рух коштів партії.
6.1.2        Надання декларацій членів керівних органів.
6.2         Наявні можливості
Великі. Напрямок не задіяний в повному обсязі на жодному одному сайті. Хоча, скажімо, Демальянс дає відомості про надходження й витрати по виборчій кампанії. Він і раніше питанню прозорості партійних фінансів приділяв помітну увагу, а тепер показав, як це робиться практично. Зрозуміло, тут постає багато питань стосовно щирості, організаційної ефективності і так інше. Але планку вже встановлено – решта партій має наздоганяти.
Персональні декларації поки що не застосовуються. Це питання важливе, торкається багатьох аспектів, можливо, вимагає рішення з'їзду, але воно стоїть на порядку денному, адже це один з широко обговорюваних люстраційних заходів і увага суспільства йому гарантована.
7      Висновки
Я б волів, щоб остаточні висновки стосовно того, що можна побачити на сайтах різних партій, робили читачі й партійні активісти самостійно. Дійсно, в кожного тут може бути своя думка, стосовно окремих питань чи окремих аспектів тих питань, вони можуть бути важливими, принциповими або чисто технічними – навіщо нам занурюватись в цю конкретику? Ходімо краще дивитись, що в нас партії роблять у Facebook? А до сайтів ще повернемось, адже соціальні мережі грають подекуди допоміжну роль, не згадати сайти, розглядаючи об'єкти Facebook, просто неможливо.
Про партійні об'єкти Facebook тут:http://politiko.ua/blogpost119124

А тут приклад сайту місцевої організації: http://damyktest.blogspot.com/



Немає коментарів:

Дописати коментар